O mnie,  Ogarniamy kilogramy

Moje zdrowe nawyki (i to już od kilku lat)

Cześć! Dzisiaj chciałam Wam się pochwalić, jakie zdrowe zasady wprowadziłam do swojego życia już kilka lat temu. Wydaje mi się, że są to takie minimum, od którego warto zacząć wprowadzając zdrowy tryb życia.

Moje zdrowe nawyki które stosuję już od dłuższego czasu:

  • piję czarną kawę bez cukru – jedynie czasami będąc w trasie skuszę się na jakąś słodką wariację;
  • nie piję w ogóle soków owocowych i napojów gazowanych – są to praktycznie same cukry, ewentualnie jako składnik drinka;
  • piję głównie wodę mineralną i kawę z rana, w okresie jesienno-zimowym także herbatę zieloną lub miętę i melisę;
  • nie jem w ogóle chipsów;
  • sama przygotowuję sobie i rodzinie posiłki, nie lubię gotowców do odgrzania;
  • na fast-food’a decyduję się raz na miesiąc lub nawet rzadziej, a jeśli już mam okazję wybierać, to chętnie wybieram chińszczyznę;
  • słodycze goszczą w moim menu tylko od czasu do czasu (i to głównie czekolada lub pochodne), nawet desery przygotowuję bardzo rzadko.

W związku z budowaniem zdrowych nawyków, postanowiłam teraz wprowadzić kilka kolejnych zasad:

  • tylko jedna kawa dziennie
  • owoce do południa w celu ograniczenia cukrów na noc
  • wcześniejsze wstawanie – przez ferie zalegaliśmy nieraz do 10 w łóżkach, czekam na wiosnę i pobudki już o 7, a nawet na godzinę 6.30 (ach taka kawa z rana w ciszy i spokoju…)

Czy Wy macie jakieś łatwe tipy do wprowadzenia w życie, by żyło się lepiej i zdrowiej? Podzielcie się w komentarzach!

Dodaj komentarz